FAQ (Vanliga frågor)
Om nätbutiken
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
- Klarna
5 års garanti – vad betyder det?
Garantin på 5 år innebär att eventuella köprättsliga fel eller brister på en vara som du mottagit kommer att lösas kostnadsfritt för dig som kund. Om du har oturen att ta emot en vara med en brist som upptäcks inom 5 år efter mottagandet, är det bara att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig med ett förslag på lösning av problemet. Observera att garantin endast gäller vid användning av auktoriserad verkstad i enlighet med avtal med Levoit. Om du väljer att använda en icke-auktoriserad verkstad görs detta på egen risk, och garantin upphör då att gälla.
Levererar ni varor till utlandet?
Nej, vi levererar endast till adresser inom Sverige.
Momsåterbetalning vid export till andra länder: Varorna måste vara utförda inom en månad från leveransen.
Vid export till Norge, Danmark och Finland gäller ett minimum fakturabelopp på 1000 kr exkl. moms. För övriga länder är gränsen 250 kr.
Vi påpekar att tillfälligt uppehåll i utlandet (under 12 månader) inte ger rätt till återbetalning. Vid inlämnande av exportformulär måste köparen ange ett bankkontonummer som vi kan använda för återbetalning av moms.
Formuläret hittar du här:
Har du frågor om detta kan du kontakta kundservice.
Kan jag hämta varan på lagret eller i butik?
Tyvärr är det inte möjligt att hämta varor på vårt lager. Varor som finns på lager packas dock samma dag som du beställer, om ordern läggs innan 14:00. Leveranstiden varierar från 1-3 dagar.
Kan jag beställa via kundservice?
Ja, om du har Swish.
Vårt kundcenter hjälpa dig att lägga in och slutföra en beställning. Du kommer då att få ett Swish-krav på din mobiltelefon som du måste bekräfta för att slutföra ordern. Om du vill betala med andra betalningsalternativ är det inte möjligt att beställa via kundservice. Detta beror på att man i beställningsprocessen måste lämna känslig information i samband med betalning. Våra webbshoppar är krypterade och säkra för trygg handel.
Kan jag ändra min beställning?
Om beställningen ännu inte har packats kan vi i vissa fall ändra färg eller ta bort delar av beställningen. Om du önskar större ändringar kan vi dock avboka den så att du kan beställa på nytt. Om du är osäker rekommenderar vi att du kontaktar vår kundservice för information om vad som är möjligt med din beställning.
Efter att varan har levererats har du 30 dagars öppet köp där du kan välja att returnera varan. Det kommer i princip inte att vara möjligt att byta vara, men du kan beställa rätt vara efter godkänd ångerrätt.
Kan man slå ihop flera beställningar?
Nej, det går inte. Beställningarna expedieras omgående, vilket gör det omöjligt att genomföra en samlad leverans av olika beställningar.
Om du däremot kontaktar kundservice tidigt efter att beställningen genomförts, kan ordern avbrytas så att du kan lägga en ny komplett beställning för att säkerställa en samlad leverans. Detta förutsätter att ordern inte har expedierats ännu.
Kan jag ändra leveransadress efter att beställningen är gjord?
Av säkerhetsskäl är det inte möjligt att ändra leveransadress på din order om den är beställd med faktura. Detta är för att förhindra bedrägerier och stöld. Om du betalar i förväg med VISA/Mastercard eller SWISH är det möjligt att ändra till en annan leveransadress.
Detta är dock endast möjligt innan varan är packad och skickad, så vi rekommenderar att du kontaktar oss tidigt om du behöver göra ändringar i din order.
Hur avbokar jag en order?
Om ordern ännu inte har packats kan du kontakta kundservice som kan utföra en avbeställning.
En order som är färdigpackad kan inte avbeställas. Efter att varan har levererats har du 30 dagars öppet köp, vilket innebär att du kan välja att returnera varan. Om du önskar en snabbare hantering av din ångerrätt kan du vägra att ta emot paketet och låta det gå direkt i retur från ditt postombud.
Jag har tagit emot fel vara, hur gör jag?
Ibland kan fel inträffa och fel vara levereras i förhållande till avtalet. I så fall kommer vi självklart att rätta till detta så snabbt vi kan. Om du har mottagit en annan vara än den du har beställt är det viktigt att du kontaktar vårt kundcenter så snart som möjligt, så att vi kan ordna retur och skick av rätt vara.
Min försändelse är borta hos transportören, hur gör jag?
Det händer tyvärr ibland att varor försvinner under transporten. Alla våra försändelser skickas med spårningsnummer. Du hittar spårningsnumret på din sida. Om du misstänker att detta har inträffat med din leverans, ber vi dig att kontakta vårt kundcenter.
Vi kommer då att vidta åtgärder för att antingen lokalisera din försändelse eller skicka en ny vara till dig så snabbt som möjligt.
Vad är cookies?
För att kunna handla i vår webbshop krävs det att din webbläsare accepterar cookies. Cookies är en liten textfil som tillfälligt lagrar information på din dator. Filen används till exempel för att spara inloggningsuppgifter, komma ihåg innehållet i din varukorg eller registrera var användaren navigerar på webbplatsen. Detta gör att vi bättre kan anpassa sidorna för varje enskild användare. Det är alltså inte ett program och kan därför inte skada din dator.
Se dokumentationen för din webbläsare för att få information om hur du aktiverar eller inaktiverar cookies.
Lagrar vi kreditkortsuppgifter?
Vi lagrar ingen information om ditt kreditkort. Informationen du anger vid nätbetalning kommer endast att vara kopplad till den beställning du genomför.
Läs mer här.
Hur levereras paketen?
Vi packar och skickar varor från vårt lager i Järfälla måndag till fredag. Beställer du innan tidsfristen och
varan finns på lager, skickas den samma dag.
Läs mer om frakt och leverans här
Hur fungerar ångerrätt och 30 dagars öppet köp?
Om du ångrar ett köp kan du returnera varan enligt ångerrättslagen, och vi erbjuder också 30 dagars öppet köp. Varan måste returneras i oförändrat skick, väl förpackad, med allt tillbehör inkluderat, och du står för fraktkostnaderna. Återbetalning sker inom 14 dagar efter godkänd retur, men specialanpassade produkter är undantagna från ångerrätten.
Läs mer om retur och ångerrätt här
Hur fungerarservice och reklamation?
Vi erbjuder 5 års garanti som täcker köprättsliga fel och brister, så länge du använder auktoriserade verkstäder enligt avtal med Levoit. Reklamation måste meddelas till oss inom rimlig tid efter att felet upptäckts. Kontakta kundservice för hjälp med reklamationer eller brister, och vi följer Allmänna reklamationsnämnden (ARN) beslut vid eventuella tvister.
Du kan läsa mer om detta här